Henrik

2013 för att jorden inte gick under 2012

De Gaulle och Sverige till salu

Publicerad 2012-08-14 19:11:10 i Tankar i smått,

Suttit på balkongen och läs klart Knut Ståhlbergs
"de Gaulle
generalen som var frankrike".
Läs den om Andra världskriget, Frankrike, Europa eller världen intresserar dig. Otrolig man i en otrolig tid. Att ha gjort så oerhört mycket trots hat och illvilja. Beundrar honom stort. Föraktar Franklin D Roosvelt efter att ha läst den här boken, cynisk och inskränkt man.

Skrev för ett tag sedan om att regeringen tänker sälja en del av det som är vårt. det gör de ju titt som tätt, vin och sprit bland annat. Det talas om att en mängd fyrar ska bli till salu. Kom och tänka på det när jag såg SvPs lilla klisterlapp om att det inte skulle byggas moskéer i Sverige. Är det inte underligt att sätta sitt budskap i en mörk och fuktig gång 2 meter upp på väggen om man vill att folk ska läsa och reflektera? Känns som om de inte tar sig själva på allvar... Nåja slog ihop deras lilla protest med regeringens försäljning. Hade jag varit religiös och muslim med pengar hade jag köpt en ö med en fyr på och sedan med mindre modifikation gjort om det hela till en moské. Tornet finns redan där och avskildheten gör att de troligen skulle slippa de där blodiga grishuvudena som verkar obligatoriskt när "svenskar" opponerar sig mot icke kristna tempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hhagbard

Jobbar med reklam och har glasögon... Du har kanske sett mig på stan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela